نحوه استفاده از Instagram Insights

Instagram Insights ویژگی ای است که به کاربران حساب کاربری Instagram اجازه می دهد تجزیه و تحلیل های مربوط به پروفایل و پست های خود را مشاهده کنند.

نوشته شده توسط Amanda Zantal-Wiener

amanda_zw@

داده ها به شما در شناخت مخاطبان خود کمک می کند. این به شما می گوید که چگونه آنها کارها را انجام می دهند، چه چیزی را ترجیح می دهند و چه کسی هستند.

به همین دلیل ما عاشق تحلیل و بینش هستیم. آنها به شما کمک می کنند تا تأثیر تلاش‌های بازاریابی خود را از طریق کانال‌های مختلف اندازه‌گیری کنید تا ببینید آیا کاری که باید انجام دهید متفاوت است- مانند هدف قرار دادن مخاطب متفاوت، ارسال در زمان معینی از روز یا آزمایش با یک قالب محتوای جدید.

Instagram Insights نیز از این قاعده مستثنی نیست.

Instagram Insights

Instagram Insights ویژگی ای است که به کاربران حساب کاربری Instagram اجازه می دهد تجزیه و تحلیل های مربوط به پروفایل و پست های خود را مشاهده کنند.

در اینجا تجزیه و تحلیل هایی در این کانال ارائه شده است که بازاریابان باید بدانند و بفهمند- و نحوه استفاده از آنها آمده است.

برای استفاده از Instagram Insights، ابتدا باید یک پروفایل تجاری داشته باشید.

اگر قبلاً از یک حساب شخصی استفاده می کردید، می توانید آن را به پروفایل تجاری تغییر دهید. برای داشتن یک اکانت تجاری، باید یک صفحه Facebook برای برند خود داشته باشید. در صورت عدم وجود اینستاگرام، اینستاگرام گزینه ایجاد یک مورد جدید را در این فرآیند به شما می دهد. در اینجا نحوه تبدیل حساب کاربری خود در چند مرحله ساده آورده شده است.

تبدیل اینستاگرام به پروفایل تجاری

  1. اگر قبلاً آن را نداشتید، یک پروفایل تجاری فیس بوک برای همان شخص ایجاد کنید.
  2. مطمئن شوید پروفایل اینستاگرام شما عمومی است. پروفایل های خصوصی به عنوان مشاغل تجاری قابل استفاده نیستند.
  3. به پروفایل خود برید و برای بازدید از تنظیمات، روی نماد چرخ دنده کلیک کنید.
  4. روی Switch to Business Profile کلیک کنید.
  5. هنگامی که از شما خواسته شد، صفحه فیس بوک مورد نظر خود را با مشخصات اینستاگرام خود انتخاب کنید.
  6. اطلاعات مخاطب را در صفحه تنظیم پروفایل تجاری خود مرور و تغییر دهید.
  7. روی Done کلیک کنید.

پس از راه اندازی به عنوان یک اکانت تجاری، می توانید شروع به استفاده از Instagram Insights کنید. 

در اینجا نحوه شروع کار آورده شده است.

نحوه مشاهده بینش در اینستاگرام

  1. روی نماد Insights کلیک کنید.
  2. برداشت های خود را ببینید و به آن دسترسی پیدا کنید.
  3. کلیک های وب سایت را مشاهده کنید.
  4. بازدیدهای پروفایل و فالوورها را دنبال کنید.
  5. برای جزئیات در زیر یک پست روی view insights کلیک کنید.
  6. لایک ها، کامنت‌ها و ذخیره های پست خود را مشاهده کنید.
  7. بیاموزید که در پست شما چه اقداماتی انجام شد.
  8. از Discovery استفاده کنید تا ببینید پست شما کجا در فیدها نشان داده شده است.
  9. بینش های استوری اینستاگرام را مشاهده کنید.

۱)روی نماد insights کلیک کنید.

برای مشاهده بینش درباره حساب Instagram خود، با مراجعه به پروفایل خود شروع کنید. سپس در قسمت بالا، بر روی نماد نمودار کلیک کنید، که شما را به بینش کلی خود می رساند.

نحوه استفاده از Instagram Insights

از آنجا، می توانید اطلاعات عمومی مربوط به افراد درگیر شده با پروفایل خود را مشاهده کنید، مانند تعداد فالوورهایی که در هفته گذشته به دست آورده اید یا از دست داده اید.

در مرحله بعد، ما به بینش های خاص تری که می توانید کاوش کنید، خواهیم پرداخت.

۲)برداشت‌های خود را مشاهده کرده و به آن‌ها برسید.

این بینش نشان دهنده تعداد تبلیغات شما در صفحه کاربران است. Reach تعداد کاربرهای منحصر به فردی را مشاهده می کند که هر یک از پست های اینستاگرام شما را دیده اند.

۳) کلیک های وب سایت را تعیین کنید.

این بینش تعداد دفعات کلیک روی لینک‌هایی را که در پروفایل تجاری خود وارد کرده‌اید نشان می دهد.

۴)بازدیدها و فالوورهای پروفایل را دنبال کنید.

بازدیدهای پروفایل تعداد دفعات مشاهده پروفایل شما را نشان می دهد. تعداد فالوورهایی را نشان می دهد که شما در طی یک هفته گذشته به دست آورده اید یا از دست داده اید، و همچنین میانگین روزهایی که فالوور‌های شما از اینستاگرام استفاده می کنند- 

داده هایی که هنگام برنامه ریزی پست می توانند بسیار سودمند باشند. برای دیدن بینش از یک پست خاص در اینستاگرام با بازدید از پروفایل خود شروع کنید. روی پستی که می خواهید در آن جستجو کنید، کلیک کنید، سپس روی “View Insights” در زیر تصویر کلیک کنید.

۵) روی View Insights در زیر یک پست برای مشخصات کلیک کنید.

شما همچنین ممکن است یک پست خاص را تبلیغ کرده باشید- اگر اینگونه باشد، یک نماد فلش مانند این ظاهر خواهد شد:

نحوه استفاده از Instagram Insights

برای این پست ها، می توانید بینش در مورد نسخه اصلی پست یا موارد خاص از تبلیغ آن را مشاهده کنید. برای حالت دوم، روی “Promotion” کلیک کنید.

در مرحله بعد، ما به بینش پست‌های خاص تری که می توانید کاوش کنید، خواهیم پرداخت.

۶)مشاهده لایک‌ها، کامنت‌ها و ذخیره‌های خود.

لایک به خودی خود صحبت می کند و تعداد کاربرانی را که پست شما را پسندیدند بازتاب می کند. مانند لایک، کامنت ها تعداد کامنت ها در پست شما را نشان می دهد. تعداد حساب‌هایی که پست شما را ذخیره کرده‌اند نیز نشان داده می‌شود.

۷) بدانید که در مورد پست شما چه اقداماتی انجام شده است.

این بینش‌ها تعداد کارهایی را که کاربران در نتیجه مشاهده پست شما در پروفایل شما انجام داده اند- مواردی مانند بازدید از پروفایل شما، سپس انجام عملی مانند کلیک روی لینک وب سایت یا فالو کردن شما را نشان می دهد.

نحوه استفاده از Instagram Insights

۸)از Discover استفاده کنید تا ببینید پست شما در فیدها نشان داده شده است.

همانطور که از نام آن پیداست، این بینش ها نشان می دهد بیشترین تعداد پست شما در کجا دیده شده است یا کشف شده است، از جمله کسانی که شما را فالو نکردند و برای اولین بار پست شما را می‌بینند.

این بخش شامل معیارهای Impressions است که تعداد دفعات کشف پست شما از یک مکان خاص در اینستاگرام مانند فید، یک جستجو، پروفایل شما، یک تگ موقعیت مکانی یا یک هشتگ را نشان می دهد.

نحوه استفاده از Instagram Insights

بینش های کشف همچنین شامل داده هایی در مورد دسترسی یک پست است- که تعداد حساب های منحصر به فردی را که پست شما را دیدند نشان می دهد.

۹)مشاهده بینش های استوری اینستاگرام

سرانجام، کاربران اینستاگرام با پروفایل تجاری قادر به مشاهده بینش درباره استور‌ی های زودگذر خود هستند. اما اینستاگرام چنین تحلیلی را برای Live ارائه نمی دهد.

برای مشاهده بینش های استوری خود، با بازدید از پروفایل خود شروع کنید. سپس، در قسمت بالا، روی نماد نمودار نوار کلیک کنید، که شما را به اطلاعات کلی پروفایل خود منتقل می کند.

نحوه استفاده از Instagram Insights

 

به قسمت Stories برید و می توانید بینش هایی برای استوری های قدیمی تر و همچنین مواردی که هنوز تمام نشده است، مشاهده کنید.

در مرحله بعد، ما به بینش های خاص تر Story که می توانید کشف کنید، می پردازیم.

Impressions

این بینش نشانگر تعداد دفعات دیده شدن استوری شما است.هنگام مشاهده این بینش ها، به خاطر داشته باشید که می توانید چندین تصویر یا فیلم به Story خود اضافه کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، هر قطعه محتوای تصویری در Story شما به عنوان یک عکس یا یک فیلم واحد در پست شما شمرده می شود.

Reach

این بینش نشان دهنده تعداد کاربران منحصر به فردی است که Story شما را دیده اند.

Forward

این بینش تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربر عکس یا ویدیوی Story شما را برای کسی ارسال می‌کند.

Replies

این بینش تعداد دفعات ارسال پیام از طریق جعبه متن “Send Message” در Story شما را نشان می دهد.

نحوه استفاده از Instagram Insights

Exits

این بینش تعداد دفعاتی را که کاربر از بخش Stories به طور کامل خارج می شود، برای بازگشت به صفحه اصلی را منعکس می کند.

یادداشت: این پست در ابتدا در ژانویه سال ۲۰۱۸ منتشر شد، اما برای جامع بودن در ژانویه سال ۲۰۲۰ آپدیت شد.

در اصل منتشر شده ژانویه ۲۶، ۲۰۱۸ ۸:۰۰:۰۰ AM، آپدیت شده در ژانویه ۲۲ ۲۰۲۰

موضوع:بازاریابی اینستاگرام

فراموش نکنید که این پست را به اشتراک بذارید!

 

منبع:https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-use-instagram-insights

درصورتی که از این مقاله لذت بردید مارا با نظرات خود یاری کنید.

امتیاز به این مطلب
  • کاربردی بودن مطلب
  • با کیفیت بودن مطلب
  • خاص بودن مطلب
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

نحوه استفاده از Instagram Insights

Instagram Insights ویژگی ای است که به کاربران حساب کاربری Instagram اجازه می دهد تجزیه و تحلیل های مربوط به پروفایل و پست های خود را مشاهده کنند.

نوشته شده توسط Amanda Zantal-Wiener

amanda_zw@

داده ها به شما در شناخت مخاطبان خود کمک می کند. این به شما می گوید که چگونه آنها کارها را انجام می دهند، چه چیزی را ترجیح می دهند و چه کسی هستند.

به همین دلیل ما عاشق تحلیل و بینش هستیم. آنها به شما کمک می کنند تا تأثیر تلاش‌های بازاریابی خود را از طریق کانال‌های مختلف اندازه‌گیری کنید تا ببینید آیا کاری که باید انجام دهید متفاوت است- مانند هدف قرار دادن مخاطب متفاوت، ارسال در زمان معینی از روز یا آزمایش با یک قالب محتوای جدید.

Instagram Insights نیز از این قاعده مستثنی نیست.

Instagram Insights

Instagram Insights ویژگی ای است که به کاربران حساب کاربری Instagram اجازه می دهد تجزیه و تحلیل های مربوط به پروفایل و پست های خود را مشاهده کنند.

در اینجا تجزیه و تحلیل هایی در این کانال ارائه شده است که بازاریابان باید بدانند و بفهمند- و نحوه استفاده از آنها آمده است.

برای استفاده از Instagram Insights، ابتدا باید یک پروفایل تجاری داشته باشید.

اگر قبلاً از یک حساب شخصی استفاده می کردید، می توانید آن را به پروفایل تجاری تغییر دهید. برای داشتن یک اکانت تجاری، باید یک صفحه Facebook برای برند خود داشته باشید. در صورت عدم وجود اینستاگرام، اینستاگرام گزینه ایجاد یک مورد جدید را در این فرآیند به شما می دهد. در اینجا نحوه تبدیل حساب کاربری خود در چند مرحله ساده آورده شده است.

تبدیل اینستاگرام به پروفایل تجاری

  1. اگر قبلاً آن را نداشتید، یک پروفایل تجاری فیس بوک برای همان شخص ایجاد کنید.
  2. مطمئن شوید پروفایل اینستاگرام شما عمومی است. پروفایل های خصوصی به عنوان مشاغل تجاری قابل استفاده نیستند.
  3. به پروفایل خود برید و برای بازدید از تنظیمات، روی نماد چرخ دنده کلیک کنید.
  4. روی Switch to Business Profile کلیک کنید.
  5. هنگامی که از شما خواسته شد، صفحه فیس بوک مورد نظر خود را با مشخصات اینستاگرام خود انتخاب کنید.
  6. اطلاعات مخاطب را در صفحه تنظیم پروفایل تجاری خود مرور و تغییر دهید.
  7. روی Done کلیک کنید.

پس از راه اندازی به عنوان یک اکانت تجاری، می توانید شروع به استفاده از Instagram Insights کنید. 

در اینجا نحوه شروع کار آورده شده است.

نحوه مشاهده بینش در اینستاگرام

  1. روی نماد Insights کلیک کنید.
  2. برداشت های خود را ببینید و به آن دسترسی پیدا کنید.
  3. کلیک های وب سایت را مشاهده کنید.
  4. بازدیدهای پروفایل و فالوورها را دنبال کنید.
  5. برای جزئیات در زیر یک پست روی view insights کلیک کنید.
  6. لایک ها، کامنت‌ها و ذخیره های پست خود را مشاهده کنید.
  7. بیاموزید که در پست شما چه اقداماتی انجام شد.
  8. از Discovery استفاده کنید تا ببینید پست شما کجا در فیدها نشان داده شده است.
  9. بینش های استوری اینستاگرام را مشاهده کنید.

۱)روی نماد insights کلیک کنید.

برای مشاهده بینش درباره حساب Instagram خود، با مراجعه به پروفایل خود شروع کنید. سپس در قسمت بالا، بر روی نماد نمودار کلیک کنید، که شما را به بینش کلی خود می رساند.

نحوه استفاده از Instagram Insights

از آنجا، می توانید اطلاعات عمومی مربوط به افراد درگیر شده با پروفایل خود را مشاهده کنید، مانند تعداد فالوورهایی که در هفته گذشته به دست آورده اید یا از دست داده اید.

در مرحله بعد، ما به بینش های خاص تری که می توانید کاوش کنید، خواهیم پرداخت.

۲)برداشت‌های خود را مشاهده کرده و به آن‌ها برسید.

این بینش نشان دهنده تعداد تبلیغات شما در صفحه کاربران است. Reach تعداد کاربرهای منحصر به فردی را مشاهده می کند که هر یک از پست های اینستاگرام شما را دیده اند.

۳) کلیک های وب سایت را تعیین کنید.

این بینش تعداد دفعات کلیک روی لینک‌هایی را که در پروفایل تجاری خود وارد کرده‌اید نشان می دهد.

۴)بازدیدها و فالوورهای پروفایل را دنبال کنید.

بازدیدهای پروفایل تعداد دفعات مشاهده پروفایل شما را نشان می دهد. تعداد فالوورهایی را نشان می دهد که شما در طی یک هفته گذشته به دست آورده اید یا از دست داده اید، و همچنین میانگین روزهایی که فالوور‌های شما از اینستاگرام استفاده می کنند- 

داده هایی که هنگام برنامه ریزی پست می توانند بسیار سودمند باشند. برای دیدن بینش از یک پست خاص در اینستاگرام با بازدید از پروفایل خود شروع کنید. روی پستی که می خواهید در آن جستجو کنید، کلیک کنید، سپس روی “View Insights” در زیر تصویر کلیک کنید.

۵) روی View Insights در زیر یک پست برای مشخصات کلیک کنید.

شما همچنین ممکن است یک پست خاص را تبلیغ کرده باشید- اگر اینگونه باشد، یک نماد فلش مانند این ظاهر خواهد شد:

نحوه استفاده از Instagram Insights

برای این پست ها، می توانید بینش در مورد نسخه اصلی پست یا موارد خاص از تبلیغ آن را مشاهده کنید. برای حالت دوم، روی “Promotion” کلیک کنید.

در مرحله بعد، ما به بینش پست‌های خاص تری که می توانید کاوش کنید، خواهیم پرداخت.

۶)مشاهده لایک‌ها، کامنت‌ها و ذخیره‌های خود.

لایک به خودی خود صحبت می کند و تعداد کاربرانی را که پست شما را پسندیدند بازتاب می کند. مانند لایک، کامنت ها تعداد کامنت ها در پست شما را نشان می دهد. تعداد حساب‌هایی که پست شما را ذخیره کرده‌اند نیز نشان داده می‌شود.

۷) بدانید که در مورد پست شما چه اقداماتی انجام شده است.

این بینش‌ها تعداد کارهایی را که کاربران در نتیجه مشاهده پست شما در پروفایل شما انجام داده اند- مواردی مانند بازدید از پروفایل شما، سپس انجام عملی مانند کلیک روی لینک وب سایت یا فالو کردن شما را نشان می دهد.

نحوه استفاده از Instagram Insights

۸)از Discover استفاده کنید تا ببینید پست شما در فیدها نشان داده شده است.

همانطور که از نام آن پیداست، این بینش ها نشان می دهد بیشترین تعداد پست شما در کجا دیده شده است یا کشف شده است، از جمله کسانی که شما را فالو نکردند و برای اولین بار پست شما را می‌بینند.

این بخش شامل معیارهای Impressions است که تعداد دفعات کشف پست شما از یک مکان خاص در اینستاگرام مانند فید، یک جستجو، پروفایل شما، یک تگ موقعیت مکانی یا یک هشتگ را نشان می دهد.

نحوه استفاده از Instagram Insights

بینش های کشف همچنین شامل داده هایی در مورد دسترسی یک پست است- که تعداد حساب های منحصر به فردی را که پست شما را دیدند نشان می دهد.

۹)مشاهده بینش های استوری اینستاگرام

سرانجام، کاربران اینستاگرام با پروفایل تجاری قادر به مشاهده بینش درباره استور‌ی های زودگذر خود هستند. اما اینستاگرام چنین تحلیلی را برای Live ارائه نمی دهد.

برای مشاهده بینش های استوری خود، با بازدید از پروفایل خود شروع کنید. سپس، در قسمت بالا، روی نماد نمودار نوار کلیک کنید، که شما را به اطلاعات کلی پروفایل خود منتقل می کند.

نحوه استفاده از Instagram Insights

 

به قسمت Stories برید و می توانید بینش هایی برای استوری های قدیمی تر و همچنین مواردی که هنوز تمام نشده است، مشاهده کنید.

در مرحله بعد، ما به بینش های خاص تر Story که می توانید کشف کنید، می پردازیم.

Impressions

این بینش نشانگر تعداد دفعات دیده شدن استوری شما است.هنگام مشاهده این بینش ها، به خاطر داشته باشید که می توانید چندین تصویر یا فیلم به Story خود اضافه کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، هر قطعه محتوای تصویری در Story شما به عنوان یک عکس یا یک فیلم واحد در پست شما شمرده می شود.

Reach

این بینش نشان دهنده تعداد کاربران منحصر به فردی است که Story شما را دیده اند.

Forward

این بینش تعداد دفعاتی را نشان می دهد که کاربر عکس یا ویدیوی Story شما را برای کسی ارسال می‌کند.

Replies

این بینش تعداد دفعات ارسال پیام از طریق جعبه متن “Send Message” در Story شما را نشان می دهد.

نحوه استفاده از Instagram Insights

Exits

این بینش تعداد دفعاتی را که کاربر از بخش Stories به طور کامل خارج می شود، برای بازگشت به صفحه اصلی را منعکس می کند.

یادداشت: این پست در ابتدا در ژانویه سال ۲۰۱۸ منتشر شد، اما برای جامع بودن در ژانویه سال ۲۰۲۰ آپدیت شد.

در اصل منتشر شده ژانویه ۲۶، ۲۰۱۸ ۸:۰۰:۰۰ AM، آپدیت شده در ژانویه ۲۲ ۲۰۲۰

موضوع:بازاریابی اینستاگرام

فراموش نکنید که این پست را به اشتراک بذارید!

 

منبع:https://blog.hubspot.com/marketing/how-to-use-instagram-insights

درصورتی که از این مقاله لذت بردید مارا با نظرات خود یاری کنید.

امتیاز به این مطلب
  • کاربردی بودن مطلب
  • با کیفیت بودن مطلب
  • خاص بودن مطلب
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

 

Scroll to top