چگونه و چرا می توان از ویژگی مشارکت پولی در اینستاگرام استفاده کرد؟ (قسمت اول)

اگر در چند ماه گذشته به برنامه اینستاگرام خود توجه کرده باشید، متوجه افزایش تعداد اینفلوئنسر مورد علاقه خود با استفاده از تگ “Paid Partnership” در اینستاگرام خود شده اید. در سال ۲۰۱۷، اینستاگرام ویژگی مشارکت پولی را برای افزایش شفافیت در پست های حمایت شده در سراسر سیستم عامل راه اندازی کرد.

اینستاگرام برای اینکه کاربران بتوانند پست‌های عادی رو از پست‌های برند شده یا همان پست‌هایی که پول برای انتشارشون پرداخت شده، مثل اینفلوئنسرها، تشخیص دهند این تگ را گذاشته که در صورتی که کسی که پست را منتشر می‌کنه این تگ رو بزنه این عبارت نمایش داده میشه و کاربر متوجه میشه که این یک محتوا برند شده برای تبلیغ هست نه پست عادی.

در این مقاله خواهیم دید:

  • مشارکت پولی در اینستاگرام چیست؟
  • مزایای استفاده از ویژگی مشارکت پولی چیست؟
  • چگونه می توان از عملکرد مشارکت پولی در اینستاگرام استفاده کرد؟

مشارکت پولی در اینستاگرام چیست؟

مشارکت پولی در اینستاگرام زمانی رخ می دهد که یک اینفلوئنسر یا طرفدار برند یک پست یا استوری را در صفحه خود به اشتراک بذارد  و به عنوان یک شریک تجاری در یک حساب تجاری آن را تگ می کند. فالوورها زیر نام کاربری حساب “مشارکت پرداخت شده با [شریک تجاری]” را مشاهده می کنند. عنوان Business Partner لینکی است که مستقیماً به صفحه کسب و کار منتهی می شود.

استفاده از ویژگی مشارکت پولی در بین اینفلوئنسرها رایج شده است و با افزایش سطح شفافیت برای اینفلوئنسرها و طرفداران برند، این پلتفرم را به عنوان منبع معتبرتری برای مراجعه به برند تبدیل می کند.

چه موقع اینفلوئنسرها باید از ویژگی مشارکت های پولی استفاده کنند؟

اینفلوئنسرها باید از ویژگی مشارکتهای پولی برای کلیه ی پست های خبری یا استوری که توسط یک برند از هر نوع حمایت مالی شده اند استفاده کنند. حتی اگر آن برند به طور اختصاصی برای آن پست پرداخت نمی کند اما کلیت حمایت مالی را در جای خود قرار داده است، باید آنها را در پست ها یا استوری های مربوطه تگ کنند تا اطمینان حاصل شود که اینفلوئنسر شفافیت مخاطبان خود را حفظ می کند. 

چه زمانی از ویژگی مشارکتهای پولی استفاده نمی شود؟

برخی مواقع مناسب نیست که یک اینفلوئنسر بتواند با استفاده از ویژگی مشارکتهای پولی، یک برند را به یک پست یا استوری اختصاص دهد. این شامل زمانی می شود که یک برند به عنوان سفیر برند یا یک کمپین پرداختی، اینفلوئنسر را درگیر نکرده باشد. همچنین ممکن است اینفلوئنسر در حال به اشتراک گذاری تصاویر یا اطلاعات مربوط به محصولاتی باشد که بخشی از یک کمپین قبلی است. مجدداً مشخصات این قرارداد باید در ابتدا بین اینفلوئنسر و برند مورد بحث و توافق قرار گیرد.

مزایای استفاده از ویژگی مشارکت پولی چیست؟

برندها

برای برندها، عملکرد مشارکت پولی امکان دسترسی مستقیم به بینش های مربوط به اینفلوئنسر و تعامل آنها را با برند فراهم می کند. این عملکرد به برندها کمک می کند تا اطلاعات و آمار مربوط به عملکرد کمپین های محتوای حمایت شده در اینستاگرام را جمع آوری کرده و به برندها این امکان را می دهد تا تصمیمات بهتری را برای کمپین های بازاریابی بعدی اینستاگرام بگیرند. دسترسی به این آمار می تواند به برندها کمک کند تا مشخص کنند که تأثیرگذارترین محصولات/ خدمات تجاری برند چیست.

معیارهای مشخصی که برندها باید در اینجا به آن توجه کنند عبارتند از: رسیدگی و درگیری در پستها، مانند لایک ها و کامنت ها، تعداد فروارد و پاسخ به استوری های اینستاگرام (توجه داشته باشید که برندها فقط ۱۴ روز فرصت دیدن این عملکرد را دارند.)

عملکرد مشارکت پولی همچنین به مشاغل اجازه می دهد تنظیم “Partner Approval” (تأیید شریک) را فعال کنند. این امر به برندها این توانایی را می دهد که قبل از انتشار یک پست تگ شده توسط یک اینفلوئنسر آن را تأیید یا رد کنند.

اینفلوئنسرها

به عنوان یک اینفلوئنسر، کارکرد مشارکت پولی در ایجاد رابطه ای شفاف تر و قابل اعتماد با مخاطب کمک می کند. همچنین این امکان را به اینفلوئنسرها می دهد تا اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنند و به آنها امکان می دهد تصمیم گیری آگاهانه تری در مورد همکاری شرکای تجاری و برندهای تجاری داشته باشند. 

این ویژگی همچنین به عنوان نشانه ای برای برند های دیگر کار می کند که اینفلوئنسر خاص در مشارکت های پولی شرکت می کند و ممکن است میزان فرصت های حمایت مالی را از آنها دریافت کند.

حضار

این ویژگی قبل از در نظر گرفتن مشارکت با محصول یا خدمات پیشنهادی، شفافیت با مخاطب را ارائه می دهد.

 

منبع : https://www.business2community.com/instagram/how-and-why-to-use-the-paid-partnership-feature-on-instagram-02280127

 

درصورتی که از این مقاله لذت بردید مارا با نظرات خود یاری کنید.

 

امتیاز به این مطلب
  • کاربردی بودن مطلب
  • با کیفیت بودن مطلب
  • خاص بودن مطلب
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال ارسال

چگونه و چرا می توان از ویژگی مشارکت پولی در اینستاگرام استفاده کرد؟ (قسمت اول)

اگر در چند ماه گذشته به برنامه اینستاگرام خود توجه کرده باشید، متوجه افزایش تعداد اینفلوئنسر مورد علاقه خود با استفاده از تگ “Paid Partnership” در اینستاگرام خود شده اید. در سال ۲۰۱۷، اینستاگرام ویژگی مشارکت پولی را برای افزایش شفافیت در پست های حمایت شده در سراسر سیستم عامل راه اندازی کرد.

اینستاگرام برای اینکه کاربران بتوانند پست‌های عادی رو از پست‌های برند شده یا همان پست‌هایی که پول برای انتشارشون پرداخت شده، مثل اینفلوئنسرها، تشخیص دهند این تگ را گذاشته که در صورتی که کسی که پست را منتشر می‌کنه این تگ رو بزنه این عبارت نمایش داده میشه و کاربر متوجه میشه که این یک محتوا برند شده برای تبلیغ هست نه پست عادی.

در این مقاله خواهیم دید:

  • مشارکت پولی در اینستاگرام چیست؟
  • مزایای استفاده از ویژگی مشارکت پولی چیست؟
  • چگونه می توان از عملکرد مشارکت پولی در اینستاگرام استفاده کرد؟

مشارکت پولی در اینستاگرام چیست؟

مشارکت پولی در اینستاگرام زمانی رخ می دهد که یک اینفلوئنسر یا طرفدار برند یک پست یا استوری را در صفحه خود به اشتراک بذارد  و به عنوان یک شریک تجاری در یک حساب تجاری آن را تگ می کند. فالوورها زیر نام کاربری حساب “مشارکت پرداخت شده با [شریک تجاری]” را مشاهده می کنند. عنوان Business Partner لینکی است که مستقیماً به صفحه کسب و کار منتهی می شود.

استفاده از ویژگی مشارکت پولی در بین اینفلوئنسرها رایج شده است و با افزایش سطح شفافیت برای اینفلوئنسرها و طرفداران برند، این پلتفرم را به عنوان منبع معتبرتری برای مراجعه به برند تبدیل می کند.

چه موقع اینفلوئنسرها باید از ویژگی مشارکت های پولی استفاده کنند؟

اینفلوئنسرها باید از ویژگی مشارکتهای پولی برای کلیه ی پست های خبری یا استوری که توسط یک برند از هر نوع حمایت مالی شده اند استفاده کنند. حتی اگر آن برند به طور اختصاصی برای آن پست پرداخت نمی کند اما کلیت حمایت مالی را در جای خود قرار داده است، باید آنها را در پست ها یا استوری های مربوطه تگ کنند تا اطمینان حاصل شود که اینفلوئنسر شفافیت مخاطبان خود را حفظ می کند. 

چه زمانی از ویژگی مشارکتهای پولی استفاده نمی شود؟

برخی مواقع مناسب نیست که یک اینفلوئنسر بتواند با استفاده از ویژگی مشارکتهای پولی، یک برند را به یک پست یا استوری اختصاص دهد. این شامل زمانی می شود که یک برند به عنوان سفیر برند یا یک کمپین پرداختی، اینفلوئنسر را درگیر نکرده باشد. همچنین ممکن است اینفلوئنسر در حال به اشتراک گذاری تصاویر یا اطلاعات مربوط به محصولاتی باشد که بخشی از یک کمپین قبلی است. مجدداً مشخصات این قرارداد باید در ابتدا بین اینفلوئنسر و برند مورد بحث و توافق قرار گیرد.

مزایای استفاده از ویژگی مشارکت پولی چیست؟

برندها

برای برندها، عملکرد مشارکت پولی امکان دسترسی مستقیم به بینش های مربوط به اینفلوئنسر و تعامل آنها را با برند فراهم می کند. این عملکرد به برندها کمک می کند تا اطلاعات و آمار مربوط به عملکرد کمپین های محتوای حمایت شده در اینستاگرام را جمع آوری کرده و به برندها این امکان را می دهد تا تصمیمات بهتری را برای کمپین های بازاریابی بعدی اینستاگرام بگیرند. دسترسی به این آمار می تواند به برندها کمک کند تا مشخص کنند که تأثیرگذارترین محصولات/ خدمات تجاری برند چیست.

معیارهای مشخصی که برندها باید در اینجا به آن توجه کنند عبارتند از: رسیدگی و درگیری در پستها، مانند لایک ها و کامنت ها، تعداد فروارد و پاسخ به استوری های اینستاگرام (توجه داشته باشید که برندها فقط ۱۴ روز فرصت دیدن این عملکرد را دارند.)

عملکرد مشارکت پولی همچنین به مشاغل اجازه می دهد تنظیم “Partner Approval” (تأیید شریک) را فعال کنند. این امر به برندها این توانایی را می دهد که قبل از انتشار یک پست تگ شده توسط یک اینفلوئنسر آن را تأیید یا رد کنند.

اینفلوئنسرها

به عنوان یک اینفلوئنسر، کارکرد مشارکت پولی در ایجاد رابطه ای شفاف تر و قابل اعتماد با مخاطب کمک می کند. همچنین این امکان را به اینفلوئنسرها می دهد تا اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنند و به آنها امکان می دهد تصمیم گیری آگاهانه تری در مورد همکاری شرکای تجاری و برندهای تجاری داشته باشند. 

این ویژگی همچنین به عنوان نشانه ای برای برند های دیگر کار می کند که اینفلوئنسر خاص در مشارکت های پولی شرکت می کند و ممکن است میزان فرصت های حمایت مالی را از آنها دریافت کند.

حضار

این ویژگی قبل از در نظر گرفتن مشارکت با محصول یا خدمات پیشنهادی، شفافیت با مخاطب را ارائه می دهد.

 

منبع : https://www.business2community.com/instagram/how-and-why-to-use-the-paid-partnership-feature-on-instagram-02280127

 

درصورتی که از این مقاله لذت بردید مارا با نظرات خود یاری کنید.

 

امتیاز به این مطلب
  • کاربردی بودن مطلب
  • با کیفیت بودن مطلب
  • خاص بودن مطلب
5
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
امتیاز نظرات 0 (0 امتیاز دهی)
Scroll to top