WhatsApp ویژگی‌های جدید تجارت را اعلام می‌کند

0
200
WhatsApp ویژگی‌های جدید تجارت را اعلام می‌کند
WhatsApp ویژگی‌های جدید تجارت را اعلام می‌کند

هنگامی که فیس‌بوک در سال 2014 WhatsApp را با 19 میلیارد دلار خریداری کرد، به نظر می‌رسید که استراتژی درآمدزایی خود را برای برنامه پیام رسان محبوب دنبال می‌کند،

 که در نهایت می‌تواند تبلیغات را در عناصر خاص وارد کند و درآمد قابل توجهی از کاربران WhatsApp بدست آورد.اما با WhatsApp، این روش نتیجه ای نداده است. 

بنابراین، فیس‌بوک رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده است. امروزه، WhatsApp اعلام کرده است که بر گسترش گزینه‌های خرید درون برنامه‌ای خود تمرکز خواهد کرد و برای به حداکثر رساندن توانایی‌های تجاری خود، ابزارهای جدیدی را برای مدیریت تعاملات خود به برندها می‌دهد. 

آنچه اعلام شده در اینجا است:

در ابتدا، WhatsApp می‌گوید که افزایش قابل توجهی در فعالیت‌های تجاری در سال 2020 داشته است.

“WhatsApp در این زمان به یک منبع ساده و راحت تبدیل شده است. هر روزه بیش از 175 میلیون نفر به یک اکانت تجاری WhatsApp پیام می‌دهند. تحقیقات ما نشان می‌دهد که مردم برای دریافت راهنمایی به یک تجارت پیام می‌دهند و احتمال خرید آن‌ها بیشتر است.”

تجارت WhatsApp در بازار هند، تمرکز زیادی داشته است و به تدریج در حال گسترش استفاده از WhatsApp Pay در منطقه است و خرید سیستم عامل‌های تجارت الکترونیکی مانند Meesho به فیس‌بوک گزینه‌های خرید بیشتری را ارائه می‌دهد.

WhatsApp ویژگی‌های جدید تجارت را اعلام می‌کند
WhatsApp ویژگی‌های جدید تجارت را اعلام می‌کند

در حال حاضر، WhatsApp به دنبال ساخت این موضوع است:

“ما روش‌هایی را برای افراد فراهم می‌کنیم تا محصولات موجود را بررسی کرده و از طریق چت خرید خود را انجام دهند. این به بسیاری از مشاغل کوچک کمک کرده است بیشترین تأثیر را در این زمان داشته باشند.”

WhatsApp این فیلم تبلیغاتی از ابزارهای خرید خود را پست کرد:

به همین راحتی ما پیام رسانی مشاغل را آسان می‌دانیم- دیدن کاتالوگ فروشگاه در چت، افزودن مورد به سبد خرید، ثبت سفارش و پاسخ سریع به سوالات. ما مشتاقانه منتظریم این تجربیات را برای افراد بیشتری در WhatsApp بیاریم!

توسعه ابزارهای تجارت الکترونیکی در WhatsApp، در نهایت می‌تواند راهی برای کسب درآمد فراهم کند. اما در حال حاضر، ابتدا باید تقاضای بیشتری داشته باشد.

علاوه بر این، WhatsApp همچنین به دنبال ارائه گزینه جدیدی برای مشاغل برای مدیریت پیام‌های WhatsApp خود از طریق خدمات میزبانی فیس‌بوک است.

“ما در حال اعلام روشی جدید برای مشاغل، برای مدیریت چت‌های WhatsApp خود با مشتریان با استفاده از خدمات میزبانی امن فیس‌بوک هستیم که در اوایل سال آینده راه اندازی می‌شود. این امکان دسترسی آسان به API تجاری WhatsApp را فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به WhatsApp پاسخ دهند. پیام‌ها را سریعتر جواب بدید، موجودی آن‌ها را به روز نگه دارید و محصولات را از طریق چت بفروشید.”

این گزینه‌های بیشتری را برای مدیریت مبادلات WhatsApp شما فراهم می‌کند. 

WhatsApp ویژگی‌های جدید تجارت را اعلام می‌کند

WhatsApp ویژگی‌های جدید تجارت را اعلام می‌کند

این امر باعث انعطاف پذیری بیشتر در مدیریت و شفافیت در ارتباطات می‌شود. اما همانطور که اشاره شد، ممکن است با هزینه بیشتری نیز همراه باشد.

“ما برای برخی از خدمات ارائه شده از مشتریان تجاری هزینه دریافت خواهیم کرد، این امر به WhatsApp کمک می‌کند تا تجارت شخصی خود را ادامه دهد.”

به نظر می‌رسد که فیس‌بوک به دنبال کسب درآمد از WhatsApp با گرفتن هزینه‌های کم برای بازرگانان است، در مقابل انتشار تبلیغات در جریان.

WhatsApp بزرگترین برنامه پیام رسانی در جهان است و در چندین بازار در حال توسعه پلتفرم غالب است. حضور آن چنان چشمگیر است که بدون شک برندها از پرداخت هزینه‌ای برای گسترش دسترسی خود خوشحال خواهند شد.

در واقع، فیس‌بوک امیدوار است که WhatsApp را تقریباً برای همه موارد در این مناطق به برنامه ضروری تبدیل کند. 

اگر فیس‌بوک بتواند WhatsApp را به عنوان اتصال دهنده اصلی در هند و اندونزی تبدیل کند، این می‌تواند پیشرفت عظیمی باشد.

این جایی است که WhatsApp می‌تواند در مسیر درست قرار گیرد.

 

 

منبع:https://www.socialmediatoday.com/news/whatsapp-announces-new-business-features-flags-coming-charges-for-some-bus/587586/

درصورتی که از این مقاله لذت بردید مارا با نظرات خود یاری کنید.

[wp-review]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید